woensdag 15 mei 2013

14 mei San Diego - Seaworld

Nou, dat laatste zinnetje van mijn vorige post was toch iets te vroeg gejuicht. Na dat ik een paar minuten had geslapen werd ik wakker met een heel vervelend gevoel in mijn gewrichten. Ik moet dan altijd een tijdje rechtop zitten en of rondlopen. Aangezien die kamer echt erg klein was ging dat niet lukken. Ik ben naar de receptie gegaan met de vraag of we alsnog konden annuleren. Lang leve de service in de VS want het kon, we kregen ons geld terug en we zijn naar een ander hotel vertrokken. We gingen pas weer om half een slapen en stonden dus wat later op. Om precies 10 uur stonden we bij Seaworld voor de deur. We hoorden het volkslied, alle pretparken openen hier iedere dag standaard met het volkslied... We gingen naar binnen hebben onze armband opgehaald waar we de hele dag mee eten en drinken konden halen, zonder betalen. Ja, dat denk je dan maar dat is dan van te voren al via de credit card geregeld. hahaha. We hadden nog niet ontbeten en dat wilde we gaan doen maar het restaurant waar we naar toe wilde was nog dicht. Mike ging eerst nog even in een soort Pirana attractie zoals wij die kennen van de Efteling. Hij was echt z..knat ! Gelukkig hebben ze hier mensen drogers. Het is een ruimte waar je in gaat staan en waar eerste warmtelampen je opwarmen dan gaan er aan alle kanten blazers in werking en ben je voldoende opgedroogd om door de zon helemaal droog te worden. We gaan eerst even ontbijten. Ik neem een salade met garnalen en zalm en verse aarbeien na. Mike neemt een hamburger met friet en een chocolade pudding toetje met slagroom of was het slagroom met wat chocolade vla? Afijn, de slagroom was ook lekker op mijn aardbeien. We hadden nu voldoende energie om de zeeleeuwen en walrussen show te zien. En een Amerikaanse show is ook een show. Geen flauw acteer werk of weinig energieke medewerkers. Nee, vol gas, dieren, acteurs en natuurlijk het publiek wat altijd goed mee doet. We lopen nog wat rond en zien een gave pinguin attractie, dan gaan we naar een show met honden, katten, varkens, emoes, kangaroes en vogels die allemaal zijn gered. Ook hier is het weer een groot feest en ook al is de achtergrond duidelijk op kinderen gericht, wij vinden het ook keil leuk. Dan gaan we een simulatieritje doen boven de noordpool. Je zit dan zogenaamd in een helicopter die storing krijgt zodat je heen en weer en op en neer schud in je stoel. Lachen! De ruimte erna is mooi gedecoreerd en lekker koud. Ook al is het hier maar een schamele 25 graden, het voelt warmer aan omdat we hier aan de Oceaan zitten en dus de luchtvochtigheid hoger is. Tijdens onze tweede maaltijd blijkt dan ook dat ik ondanks mijn Mylene sunblock toch verbrand ben op bepaalde plaatsen. Boeien, lekker doorgaan. We zien nog wat dieren verblijven met dolfijnen, stingrays, zeesterren, haaien etc en lopen dan naar buiten. We willen namelijk nog even met de voeten in de oceaan lopen. Na een klein half uurtje staan we naar de Grote Oceaan te kijken, hij is echt anders dan de Atlantische Oceaan.....NIET... Maar wel mooie golven met witte koppen. Er schijnt hier veel aan bodysurfen te worden gedaan maar om 5 uur in de middag is er niemand te zien. Via een noodstop (moest echt ontzettend naar het toilet) bij een Starbucks rijden we terug naar ons hotel. Mike gaat zijn sportmagazines lezen en ik ga tutten. Scrubben, schrapen, plukken, ontharen, vijlen, wassen, drogen en after sun wrijven. Hehe, eindelijk weer zo goed als nieuw. Vanacht kon ik trouwens niet internetten en ik dacht dat het aan mij lag, maar Mike zegt dat het aan het bereik ligt. Ik heb me dus weer in de kleren gehesen en zit nu in de lobby deze blog te typen. Morgen weer een dagje bij de dieren in de San Diego Zoo. Daar hebben we allebei zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten