vrijdag 20 september 2013

19 September Epcot - Orlando Shushi House - Minigolf

We zijn pas rond 9 uur uit bed komen vallen en hebben een klein ontbijtje gedeeld in de foodcourt van het hotel. Toen we rond 10 uur in Epcot aankwamen was het al lekker warm, heet dus. Als eerste zijn we in de enorme gofbal gegaan waarin Siemens een attractie heeft gesponsort. Epcot staat voor Experimental Prototype Community of Tomorrow, alles in dit park is technologisch. Althans de ene helft, in de andere helft presenteren een aantal landen zichzelf. Maar goed, de golfbal is ongeveer 60 meter hoog, waarvan de onderkant al 5 meter boven de grond ligt. In de bal gaat een soort treintje omhoog en zie je de geschiedenis van de aarde uitgebeeld en dan met name de technologische ontwikkeling. Klinkt saai maar dat is het niet want het is Amerika en alles is show en entertainment dus dit ook. Vanuit hier gaan we naar een kinderattractie over de film van Nemo, leuk maar wel een heeeeeel rustig ritje. Nu is het een klein stukje lopen door de hitte naar het paviljoen The Land, hier is het altijd druk want een van de populairste attracties van Epcot is hierin gevestigd. Soarin is een film geprojecteerd op een IMAXscherm. Als je binnenkomt is het geen zaal maar zijn het een soort banken waar je in gaat zitten. Drie banken achter elkaar. Dan wordt het donker en wordt de eerste rij banken tot ca 7 meter hoog opgetild, de volgende op 5 en de onderste op 3 meter. Mensen die mij kennen weten dus dat ik daar niet in ga zitten, met niets onder mijn voeten! Maar Mike is er natuurlijk wel in gegaan (en ik een eerdere keer ook toen ik niet wist dat het zo hoog zou gaan) Als je omhoog getakeld bent wordt er op het IMAX scherm een film afgespeeld die is gefilmd met een hangglider. Je voelt dus ook dat je zweeft door de beweging van de hangende bank en wind effecten. Het is schitterend! Als Mike terug komt is het nog een kwartiertje voor we onze lunch afspraak hebben in Mexico. In het tweede gedeelte van het park heeft oa Mexico een presentatie ingericht van hun land. Het zijn gebouwen op ware grootte, winkeltjes met spullen uit het land zelf, restaurants en soms kleine attracties. Alle mensen die in zo'n paviljoen werken zijn uit het land zelf en mogen voor een jaar werken in de VS. Wij eten dus in Mexico en de steak was echt heel erg lekker, ook de nacho's smaakte lekker. Als we gegeten hebben gaan we met een bootje langs de Mexicaanse voorstelling, leuk maar niet echt spannend. We lopen op ons gemak langs de verschillende landen en doen de attracties van Noorwegen, Canada en de Verenigde Staten zelf. Dit is echt een enorm pand weer, waar een stukje Amerikaanse verheerlijking plaats vindt. In de ruimte voor het theater zingt een zeer professionele a capella zanggroep, iedere keer weer goed voor kippenvel. Als we het gedeelte van de landen verlaten gaan we de Figment of Imagination attractie doen. Hierin worden de zintuigen geprikkeld door een tekenfilm figuur, het is een kei kleurrijke attractie met een aanstekelijk muziekje op het eind. Leuk, zeker ook omdat er airconditioning is. Als we hier uit lopen komen we bij de Cool Shop aan. Hier kun je allerlei smaken van Coca Cola gratis proeven en aangezien wij wel Nederlanders blijven gaan we hier wat drinken. Nu heb ik een paar jaar geleden bij de echte Coca Cola fabriek in Atlanta een enorm Cola glas gekocht waaruit ik iedere dag drink en heb ik er telkens spijt van dat ik er maar 1 van heb gekocht toen. Staan we hier cola's te proeven zie ik toch in een keer een schap vol met MIJN cola glazen! Hallelujah! Hallelujah! Ik ga helemaal uit mijn dak en koop er. ....2! Ikkuh helemaal blij hoor, als een kind! Hahaha, Mike moet er gewoon om lachen hoe ik met mijn glazen bij de kassa sta, die man zal wel gedacht hebben dat ik ze niet allemaal op een rijtje heb.... Maar goed, hierna gaan we naar Testtrack, ook hier ben ik een keer in geweest en direct van genezen. Dit is de tweede zeer populaire attractie van Epcot. Gelukkig is er een single riders baantje en kan Mike direct in de attractie. Je wordt met 6 personen in een soort racewagen gezet die getest wortd op diverse soorten wegdek, in ijzigkoud weer, een bloed hitte en tot slot wordt de snelheid getest. De racewagen vliegt een aantal rondjes buiten om het pand op een hoogte van 5 meter. De baan is denk ik net zo lang als een atletiekbaan en hij gaat echt razend snel. Deze attractie wordt gesponsord door Chevrolet en in de ruimte na de attractie staan de nieuwste modellen opgesteld. Je mag er in, aan en op zitten. Toys voor Boys! Yeeha! Pffff, leuk hoor, maar ik word er niet warm of koud van. Alhoewel, die airco is ook hier weer heerlijk! Als laatste attractie gaan we van alles leren over energie van Ellen Degeneres. Het is een ritje door een Dinosaurus landschap dat wordt afgesloten met een soort film. Leerzaam maar ook leuk want Ellen is echt lachwekkend.... Het is 5 uur als we tot de conclusie komen dat we alles hebben gezien voor vandaag, we hebben alweer aardig wat kilometers gewandeld en lopen terug naar de parkeerplaats. Daar stelt Mike voor om Sushi te gaan eten. JOEHOE! Ik had daar wel zin in maar weet dat het niet echt iets is waar Mike warm voor loopt en het is ook aardig duur. ... Maar goed we rijden een half uurtje naar de Florida Mall omdat we daar een hele goede weten te zitten. We bestellen 6 rollen en lopen "dik gegeten" weer naar buiten. Lekker, lekker, lekker. Om de buik weer kwijt te raken gaan we nog een potje mini golfen op een Disneybaan dit keer. Helaas verlies ik met 1 punt....balen maar het was wel weer leuk om de dag zo af te sluiten. We komen rond 9 uur op de kamer aan. Mike kijkt TV en ik typ de blog nadat ik heb gewordfeud...ja das echt een verslaving! hahaha tot morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten