donderdag 19 september 2013

17 September Universal Studio's

De dag begint vroeg vandaag want we willen in het hotel ontbijten en vroeg bij Universal Studio's zijn. Rond kwart voor acht zit ik braaf aan de jus met een banaan en werkt Mike een heerlijk warm Engels ontbijtje weg. O nee, niet helemaal want de aardappeltjes waren op! Als we naar de auto lopen kunnen we al voelen hoe warm het is. Na een klein half uurtje komen we Bij Universal aan en mogen we via de blauwe lijn op de grond naar de gehandicapte parkeerplaats. (soms een beetje misbruik maken van scheelt kilometers lopen bij deze parken) Via loopbanden komen we in het uitgaansgebied van Universal aan. Er zijn twee pretparken en we gaan eerst naar de Islands of Adventure. Dit is een ruig park met veel achtbanen en waterbanen die loodrecht naar beneden gaan of waar je kletkliederzeiknat uit komt. Dit soort attracties slaan wij over. We gaan als eerste in de Spiderman attractie. Dit is een van de nieuwste attracties en dat is te zien aan de technologie die er aan te pas komt. Je zit in een spaceauto die zweeft, althans zo voelt het. Voor je zie je telkens 3D beelden van Spiderman en zijn vijanden. Die springen dan bijvoorbeeld op je spaceauto en op het moment dat die figuur landt voell je de auto schudden. Als er met vuur of water wordt gespeeld voel je hitte of word je nat gespoten. Het is best een ruig ritje en ik voel dat mijn gewrichten wel erg los zitten vandaag, zal wel door de hormonen komen. Na dit ritje lopen we op ons gemak naar het gedeelte waar de Harry Potter attracties zijn. Er is een comlete straat nagebouwd uit de film, ook de trein is er met natuurlijk allemaal medewerkers in de juiste kledij. De attractie zelf gaat Mike alleen in, het is mij te ruig. We wandelen door en maken een helehoop foto's in het park. We zijn er al eens eerder geweest maar op een of andere manier bevalt het ons nu beter dan de eerste keer. Na een kleine twee uur hebben we dit park wel gezien en lopen we via een mooi pad langs het Hard Rock Hotel naar de Universal Studio's. Dit is ook gewoon een attractiepark en geen werkende studio. Inmiddels is het bloed en bloed heet, ja we weten dat het in Nederlands niet best is met het weer, maar dit is ook iets te veel van het goede. We besluiten dan ook eerst maar eens uit de zon te gaan en gaan binnen naar de Terminator show kijken. Deze show is 3D maar er spelen ook life acteurs mee, een afwisseling van film en werkelijkheid dus. Echt met Amerikaans enthousiasme en ik vond het mooi, Mike had er niet zoveel mee. Dan gaan we wat eten bij de fastfood keten die vlakbij zit en we worden vermaakt door een paar tropische mannen en sexy vrouwen die dansen op straat. Recht tegenover het restaurant is het theater waarin de Horror Make Up Show wordt gegeven, dat doen we ook maar meteen, lekker koel en heerlijk dichtbij. Het is een goede show, bij tijd en wijlen akelig en goor maar dat is de horror. De man die de uitleg geeft is erg ad rem en humoristisch dus het is nog lachen ook op zijn tijd. Als we er uit lopen is het tijd voor een geweldige attractie van Despicable Me! (Verschikkelijke Ikke) met mijn zwabberende gewrichten is het slimmer om buiten te blijven dus ga ik in de zon op een bankje zitten (nee, er was geen schaduw in de buurt) en wacht ik op Mike die met een goed half uur terug komt. Binnen ga ik nog even met een van de hoofdrolspelers op de foto. Een Minion! Kei lachen en we kopen wat spullen in de niet te vermijden souvenierswinkel bij de attractie. Een volgende attractie is Transformers, deze hebben we in mei in Los Angeles gedaan en ik weet wat er komen gaat. De wachtrij is best lang maar er is een speciale rij voor mensen die alleen zijn. We spreken af dat Mike alleen gaat, dit gaat lekker snel en ik ben er zeker van dat ik de dag goed doorkom. En jawel hoor met een paar minuten staat Mike alweer in de souvenier winkel. We willen samen in de Disaster attractie gaan maar die is gesloten wegens technische mankementen. Dan maar door naar de Men in Black attractie. Die kennen we ook al van een vorige keer en dat is ook een geweldige technologische attractie maar ook redelijk ruig dus....Mike gaat weer via de single riders lane naar binnen. Hij blijkt zo de hele wachtrij voorbij te kunnen lopen en in de attractie te stappen. Als ik sta te wachten vraagt een mevrouw of ik op 1 persoon wacht, als ik ja zeg, geeft ze mij een apart pasje waarbij 1 persoon voorrang krijgt bij een attractie. Leuk, weer een gelukje op een perfecte dag! Een paar passen verder staan we voor de Simpsons attractie. Ook die ken ik en daar zou ik wel in zijn gegaan vandaag maar we zitten een beetje krap in de tijd, de wachtrij is lang en Mike vind de Simpsons veel leuker dan ik. Hij gaat dan ook met dat speciale pasje weer alle rijen voorbij en komt met een 20 minuten weer buiten. Intussen ben ik gebakken want ook hier was geen spatje schaduw te bekennen voor de wachtende mensen. We duiken een winkeltje in en ik koel even af pal onder de airconditioning. Mike vindt intussen een geweldig tekenboek van de Simpsons en als we die hebben afgerekend kunnen we weer verder. We kunnen samen de ET attractie gaan doen. Dat is een rustig ritje en daar wil ik wel graag mee in. Gelukkig is er geen wachttijd dus...hoppa....op de fiets de lucht in om ET naar huis te kunnen helpen. Beetje achterhaald die attractie maar toch leuk. Vanuit hier lopen we door de miezerregen naar de parkeergarage. Toch zeker 20 minuten flink door lopen en we zijn allebei al total loss! We rijden snel naar het uitgaansgebied van Disney World - Down Town Disney. Hier hebben we een diner afsrpaak in een Cubaans restaurant. Een heel gezellig tentje en we zijn vroeg en dus is het nog rustig. We kiezen een authentiek Cubaans gerecht met rundsvlees, kip en varkensvlees met gebakken banaan, witte rijst en nog zwarte bonen. Nou toen de ober kwam stond gelijk ons vierpersoontafeltje vol met eten voor ons tweeen! Godsamme wat een hoeveelheid! We komen allebei niet aan de de rijst en de bonen en hebben aan twee soorten vlees met de banaan meer dan genoeg. Wel echt lekker...wel echt heeeel veeeeel knoflook. Intussen zijn we lekker afgekoeld en wat uitgerust. We besluiten tegenover het restaurant naar het Technologisch speelcentrum van Disney te gaan - Disney Quest. Hier zijn heel veel videospelletjes, flipperkasten, virtuele spelletjes en gewoon kinderdingen te doen. We brengen er een paar uur in rond en gaan naar het hotel als we bijna niet meer op de benen kunnen staan. Wat een geweldige dag en wat ben ik de man of vrouw die de airconditioning heeft uitgevonden dankbaar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten