maandag 16 september 2013

15 september - Discovery Cove

Nou, voor mij was de nacht niet echt geweldig verlopen. Veel wakker geweest en liggen wringen in bed. Gelukkig wist ik dat we om 8 uur al bij Discovery Cove terecht konden dus hield ik me rustig tot het zeven uur was. Toen ben ik maar eens gaan rommelen bij de wastafel en ben ik gaan douchen. Daarna heb ik Mike maar wakker gemaakt zodat we voor mijn gevoel de nacht achter ons konden laten. We tanken koffie en thee in onze bekers en gaan op weg naar Discovery Cove. In januari 2010 zijn we hier ook geweest maar toen was het 5 graden boven nul in Florida. Ja, een record qua temperatuur toen en wij maar blauw bekken toen we met de dolfijnen zwommen. Dat vond ik zo zonde dat we nu een dag hebben gereserveerd maar dan zonder het zwemmen met dolfijnen. De hele dag is al het eten en drinken inclusief, ook een gratis foto bij de ingang van het park is inbegrepen. Het park is bestaat uit een groot nagebouwd koraalrif waar enorme roggen en andere vissen in zwemmen, een lagune waar gezwommen wordt met dolfijnen en een soort Lazy River. Dit is een trafject van ongeveer twee kilometer lang en ca 5 meter breed. Hierin stroomt het water een richting uit en kun je dus op je gemakkie met een drijfdingetje in de stroom gaan hangen. Verder is het helemaal tropisch ingericht met veel palm en bananen bomen, bamboe hutten, wit strand zand en een groot restaurant. Nou, rond half negen kwamen we op de parkeerplaats aan en natuurlijk worden we bij het pad door iemand opgewacht die ons gegroet en zegt dat we het pad afmoeten lopen om bij de ingang te komen. Voor de ingang worden we weer begroet en naar de enorme, niet te missen, deur gewezen. Daar staat iemand die vraagt hoe groot onze groep is en vraagt ons te wachten zodat iemand anders ons kan inchekcen. Na een paar tellen is het zover en worden er pasfoto's van ons geprint op een toegangsbadge en krijgen we ook een plastieke (hoe schrijf je dat? ) plattegrond mee. Dan mogen we naar buiten lopen en wijst iemand ons het pad naar de omkleedkamers. Voordat we daar zijn worden we nog een keer door een medewerker aangesproken met uitleg over de kleedruimte, wetsuits of wetvesten en de kluisjes. He, he, we zijn er. We parkeren onze spullen alvast bij twee ligbedden onder grote palmbomen, op het witte strandzand en met uitzicht op een grote lagune waar de lazy river in begint. Dan lopen we naar de wetsuit uitgifte plaats. Mannen links en ik moet rechts, de dame kijkt mij aan en loopt naar maatje XXL. Nou, de vorige keer heb ik me daar ingehesen en werd spontaan claustrofobisch, dus stak ik drie vingers naar de mevrouw op om aan te geven dat ik toch liever een maatje groter wil hebben. Dat kan want de maten gaan tot 13 x XL, nee geen typfout, 13 x XL echt, ik val hier in het niet bij sommige (best veel) dames! Met het vest krijgen we ook een zak met een duikbril en een snorkel en een zakje zonnebrandcreme, waarvan we later horen dat we de snorkelset ook nog mogen houden....Maar goed, we hebben de vesten, leggen onze spullen in de kluisjes en gaan eerst maar eens wat eten. Het ontbijt is volledig Engels, dus roerei, worstjes, warme hamplakken, bacon, broodsticks, gebakken aardappelen etc etc. Gelukkig hebben ze ook croisantjes, mini muffins, yoghurt met cruesli en chocomel. Mike gaat voor het volledige Engelse ontbijt, ik hou het bij een croisantje en chocomel want ik wil zodadelijk mijn 3XL vest wel dicht kunnen krijgen. Als we het eten op hebben gaan we eindelijk zwemmen. We lopen in de lagune en het water is heerlijk warm! Ik trek mijn vestje dicht en voel gelijk hoe een unox worstje zich moet voelen, maar braaf onder water blijven.....De lazy river is leuk en mooi om te doen, sommige stukken zijn wel 2,5 meter diep en dan zijn er weer watervallen of bruggen waar je onder door zwemt/drijft. Lekker hoor. We gaan even wat te drinken halen en gaan op onze ligstoelen zitten. Na 5 minuten hebben we dat wel weer gezien en we besluiten de lazy river te gaan doen met snorkel en onderwater camera. Dat is een stuk vermoeiender maar wel prachtig! We beseffen dat we het weer heel goed getroffen hebben hier in Florida en we kunnen niet anders denken dat het toch wel erg decadent is. De service hier is belachelijk goed, je raakt er ook best aan gewend! Het is inmiddels half 1 en we gaan wat te eten halen. Lekkere kip met warme groenten, friet uiteraard en spinazie salade met feta kaas. Mike heeft nog een hambuger extra want die krijgt afkickverschijnselen als hij niet iedere dag een hamburger heeft! Als we dat op hebben lopen we naar de andere kant van het park naar het grote rif. Dit water is koud! Dat kon ik me zo niet herinneren! Mike zegt niet zeuren en gewoon doorlopen en braaf als ik ben stort ik mij in het koude water, hoofd naar beneden en snel weer naar boven. Wat een enorme vissen zwemmen hier! Pijlstaartroggen met een doorsnee van toch zeker een meter, (nee geen visserslatijn) scholen haringen, vissen van Finding Nemo, grote vissen met schubben.....geweldig om te zien maar ik vind vissen maar vieze beesten.... Ik hanteer de onderwater camera nu en Mike houd mij in de gaten, ik film de hele rondgang zowat en dat duurt toch wel een half uurtje. Bijna op het einde stuiten we nog op een aantal haaien! Gelukkig zitten die achter een dikke glazen wand in de lagune....Het nep koraal is erg mooi in het stralende zonnetje, het water helder en gelukkig niet al te veel medegasten. Het was een geweldige ervaring. Ik heb het wel koud gekregen maar die warme buitendouches maken veel goed hoor! We overleggen even en besluiten het voor gezien te houden. We kleden ons om, gaan de gratis foto ophalen die vanochtend gemaakt is en lopen naar de auto. Als we onder bamboe bomen lopen hoor ik de wind door de bomen gaan. Het is een heel apart geluid, een beetje krakend/kreunend, blijkbaar is er een storm onderweg vanuit Mexico.... We gaan naar het hotel terug waar we douchen en even gaan liggen. Al met al zijn we toch 4 uur lang aan het zwemmen geweest en na zo'n nacht valt het niet echt mee. Na een uurtje gelegen te hebben gaan we minigolfen. Nee, die banen zijn hier niet saai, het zijn halve filmsets. De we nu hebben gedaan ligt rondom een enorme waterval met veel houte bruggen en trapjes. Veel hoogteverschillen en prachtig aangelegde groenstroken. Het is altijd leuk om even te ontspannen, het is er meestal rustig genoeg om even uit de drukte van de parken te zijn. Ik heb verloren met elf punten, ik zal het maar eerlijk neertypen want anders zal ik het er later toch weer tussen moeten voegen van de chef.....We besluiten te gaan winkelen in de enorme Disney souvenier winkel in Down Town Disney. Down Town is een gebied waarin winkels en restaurants zitten en wat het avond en uitgaanspubliek moet bezig houden. We kopen hier een leuk verjaardagscadeau voor Mike. Een houten pennenkisjes met een Mickey Mouse logo waar op zijn naam wordt gegraveerd. Er passen precies twee houten vulpotloden in, die ook van zijn naam worden voorzien. Af en toe ben ik best lief voor hem hoor......en het was voor zijn verjaardag.....We kopen ook nog een leuk T shirt voor Mike die hij dan van zijn schoonouders krijgt. (Dus mam, als je dit leest weet je wat jullie Mike voor zijn verjaardag hebben gegeven) Intussen heeft mijn rug er geen zin meer in en gaan we rond kwart voor acht op de kamer bivakeren. Pffff, we zijn er moe van, het is ook echt heet geweest vandaag, maar wat een geweldige dag weer, genieten met een grote G!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten