donderdag 9 juni 2011

8 juni Williamsburg - Hampton - Williamsburg

Na een relaxt ontbijtje zijn we richting Hampton gereden. Aangezien de Nederlandse koffie al een tijdje op is gaan we af en toe naar een Starbucks. Bij iedere afrit staat er hier een bordje met daarop: gas of fuel: welke benzine pompen er aan of nabij de afrit zitten. Lodging: welke hotels er zijn en Food: welke restaurants er nabij de afrit zitten. Soms zelfs ook nog een bord met de attracties. Ik wijk af. Na 10 minuten gereden te hebben zagen we een bordje met Starbucks bij een afrit staan. Dus we besluiten er naar toe te gaan. Blijkt dat deze Starbucks dus 4,5 km van de weg af zit. Ook dat is niet erg maar dan de weg weer terug vinden duurt langer..... hij smaakte wel lekker overigens.

Nadat we Hampton door waren gereden vonden we een keurige gratis parkeergarage tegenover het Virgina Air and Space center, waar we naar op weg waren. We zijn er 5 minuten voor 10 uur en om 10 precies zal de eerste IMAX 3D film starten en die willen we graag zien. Nu zit er een aardige dame aan de entree die uitgebreid de tijd neemt om ons van een kaartje te voorzien. Ik ga alvast naar de WC en als ik terug kom is Mike nog steeds bezig om kaartjes te krijgen bij de die dame. Ik informeer rustig of we de 3D film van 10 uur nog kunnen halen. O, yeah, no problem, zegt de dame want we wachten nog op een groep en eerder starten we de film niet. Lekker relaxt he ? We gaan lekker koel wachten in de bioscoop en wachten zo'n 20 minuten op de andere gasten. Daarna gaan we het 3 verdiepingen tellende museum in. In het midden hangen enorme vliegtuigen en in diverse vliegtuigen die op de grond staan mag je in en zijn er vluchtsimulators in geplant. Ik ben van alle pogingen die ik bij de diverse toestellen heb gedaan 1 x goed geland, de rest ben ik allemaal gecrasht. Hopelijk weten die piloten van Iceland Air morgen wel waar ze mee bezig zijn ;). Er is ook een expositie over de ruimte vaart met een heel stuk nagebouwde planeet Mars.

Beneden is er een wisselende tentoonstelling en deze keer gaat het over Human Grossology (menselijke gatverdarries ofzo) Enorme neuzen en ingewanden zijn er nagebouwd waar je in rond kunt lopen. Je kunt een scheet opwekken door aan allerlei dingen te draaien en er wordt alles over snot, pies en poep uitgelegd. Echt leuk ! hihi.

We gaan buitenom naar de haven waar we een rondvaart hebben gepland in langs de gevechtsschepen van de Amerikaans Marine. De rondvaart duurt zo'n 2,5 uur en stopt ook nog op een eiland met een fort erop. Heel indrukwekkend en ontzettend warm. Zeker als we op het fort rondlopen guts het zweet van Mike's rug en hoofd af. Ik kan niet zweten maar op het eind van de middag plakt mijn broek ook op mijn benen. het blijkt meer dan 35 graden te zijn geweest en dat is toch zeker 5 graden warmer dan normaal. Op het einde van de rondvaart vertelt de kapitein dat er een ongeluk is gebeurt op de snelweg richting Williamsburg en dat diegene die die weg moeten rijden bij het kantoortje een omleidingsroute kunnen gaan halen. Kijk dat is een staaltje Amerikaanse service. Op het kantoor ligt een keurig uitgeprint briefje waar we dankbaar gebruik van maken. Helaas hebben we wel zo'n 1,5 uur in de file op de binnenwegen gestaan, maar dat zal vast minder lang zijn geweest dan de file op de snelweg.

Terug gekomen in Williamsburg moeten we nog langs de winkels. Nog een poging voor de thee en voor mezelf mijn body lotion. De thee wil niet lukken maar het cremetje (of is het cremepje) is wel gelukt. Tijdens de file heb ik alle zooi van de auto al gesorteerd en klaar gezet op de achterbank om gemakkelijk mee naar binnen te nemen. Als we gegeten hebben bij de Olive Garden (een restaurant dat we kennen uit Orlando en dat zowaar een beetje gezellig uit eten lijkt) slepen we de zooi naar de kamer en crasht Mike voor de History Channel. Ik probeer alvast in te checken voor morgen avond laat en zie dan dat we de tweede vlucht niet meer naast elkaar zitten. Dus alles terug gedraaid en morgen op het vliegveld alles maar regelen. Nu nog even proberen of een late check out mogelijk is want ik wacht liever in een air conditioned kamer dan op het vliegveld.

tot in Nederland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten