vrijdag 3 juni 2011

2 juni Midway - Ichetucknee SP - Brunswick

We staan op ons gemakkie op en gaan in de lobby een ontbijtje eten. We kletsen wat met andere gasten en de receptioniste en gaan dan op weg naar Ichetucknee state park in het noorden van Florida. Hier zijn twee bronnen die een riviertje vormen dat langzaam een aantal mijlen afzakt. Op de rivier mag je volgens de website met kayaks, plastic bootjes en grote plastic banden (tubes) de rivier afzakken en in de twee heldere bronnen waar het water blauw lijkt mag gezwommen worden. Mike wil graag nog een keer kayakken en dit is een geschikte plek om dat te doen.

We rijden de snelweg af en die is echt gewoon heel saai, het lijkt op de wegen die door Friesland gaan. Het is plat en groen, en plat en groen, en plat en groen. Dan gaan we eindelijk het weggetje op dat naar het park moet gaan maar we denken dat we te ver zijn door gereden. We gaan een mijl of 8 terug en vragen het bij een benzine pomp. We bleken toch goed te zitten en hadden nog een mijl door moeten rijden. Dat doen we en al gauw zien we de eerste aanbieder van banden, geen kayak te zien. Bij de tweede zien we ook geen kayaks maar bij de derde wel, we stoppen gelijk om te informeren naar de huurprijs en mogelijkheden. Mike gaat dan met de kayak de rivier af en ik rijd om om hem onder aan de rivier weer op te halen. Helaas, helaas, helaas, de hele toch blijkt voor niets te zijn geweest want na Memorial Day (afgelopen maandag) mag er geen kayak meer de rivier op. Een plastic bootje of band vind Mike niets dus gaan we het park in om alleen maar even de blauwe water bronnen te zien. De dame van de kiosk bij de ingang vindt het blijkbaar een zielig verhaal dat we vertellen en we mogen van haar gratis naar binnen. Nu was de toegang maar 6 dollar voor ons beide maar dat bespaart ons toch weer 2 goede bakjes koffie bij de Starbucks.

We lopen eerst het pad op naar de Blue Hole, het is een pad door de bossen dat in de verte eindigt bij de bron. De laatste 100 meter is er een soort wandelpad van houten planken gemaakt (boardwalk) en ik zie een " is dat nu een naakte dame ?" figuur halverwege dat houten pad. We lopen gewoon over de boardwalk en vlakbij aangekomen blijkt het een jonge gast te zijn met zijn vriendin in een "op z'n hondjes positie". Op het laatste moment horen ze ons pas en springen ze op waarna de jongen nog zegt; oeps that's awquart waarop Mike dan doodleuk zegt, no man, never mind. Ik denk alleen maar waarom hou je je boxershort voor je kroonjuwelen terwijl wij van de zijkant komen ? Maar goed, we lopen nog 10 passen verder en zien een werkelijk prachtige bron met helder water en vissen. Als we omdraaien om terug te lopen is het tweetal al weer druk aan het zoenen.

Terug gekomen lopen we naar de hoofdbron aan het begin van de rivier en deze is nog veel helderder. Er zijn bijna geen mensen in de bron en ik kan een paar hele mooie foto's nemen. We gaan het park uit en stoppen bij een Subway voor een lekker broodje en wederom een 3/4 liter cola light want drinken doe je hier veel omdat het zo warm is.

We rijden door naar ons overnachting hotel in Brunswick waar we wel weer een hele leuke kamer hebben. We maken mijn bed weer op de grond en gaan op weg naar een zaak waar ze kayaks verkopen. Mike wil er graag een hebben en hier zijn ze zo goedkoop dat deze nog steeds goedkoper is inclusief verzending dan als hij hem in Nederland zou kopen. De winkel is zo gevonden en de manager gaat met het hoofdkantoor bellen hoe dat de kayak opgestuurd kan worden. Dan blijkt dat via een andere firma te gaan en alleen via de telefoon, de dame gaat het regelen voor ons en wij wachten rustig af. Intussen helpt ze ook nog andere klanten. Zij doet nu iets voor ons waar zij of haar winkel helemaal niets wijzer mee wordt, dat is toch echt weer een staaltje Amerikaanse service. Zij komt er zelfs na 1 uur bellen niet verder mee en geeft ons alle artikelnummers en telefoonnummers waar wij het zelf via internet kunnen kunnen regelen.

Als we naar buiten gaan geeft ze ons nog een adres van een goede Mexicaan en daar rijden we naar toe. Het eten is goed maar de tent is een beetje vreemd en we zijn dan ook snel weer weg. In het hotel blijkt, nadat Mike de order 2 x via internet en 1 x via de telefoon heeft doorgegeven, dat de kayak niet verstuurd kan woren. Soms zit het mee, maar vandaag zit het Mike wel tegen.

Intussen zit ik deze blog te onderhouden en na even tv gekeken te hebben gaat Mike beneden een sigaretje roken. Hij blijft nogal lang weg en intussen strijk ik twee T shirtjes, zet ik thee en koffie, vul ik het bakje met oplos koffie voor in de auto bij en begin ik aan mijn laatste stukje blog waarna ik besluit om toch maar even te gaan kijken of alles goed is. Gelukkig staat hij buiten met wat mensen te kletsen en ga ik snel weer verder aan deze blog. Inmiddels is hij ook terug op de kamer en ben ik bijna klaar. Kunnen we nog even wat tv kijken en dan gaan slapen, morgen weer een lange dag voor de boeg.

2 opmerkingen:

  1. heerlijk zo'n relaxte vakantie.
    Met dolfijnen zwemmen ook een geweldige ervaring lijkt me.
    Bedankt kaat, nu ben ik weer op de hoogte van jullie belevenissen, heel leuk om te lezen.
    groeten
    Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Caroline en Mike,

    Wat geweldig leuk om alles steeds te lezen wat jullie doen. Het klinkt (leest) allemaal super wat jullie ondernemen, maar volgens mij ook heel vermoeiend. Maar goed ieder z'n ding zullen we maar zeggen. Ik lees dat je op pad bent geweest voor "mijn" thee. Laat toch zitten meid, als je die niet kunt vinden. Ik zoek hier wel iets anders. Het is zonde van je tijd om naar thee te zoeken voor een ander.
    Hier gaat verder alles z'n gangetje. Nicole is nog in Bosnie en die ga ik morgen, zondag, ophalen op schiphol. Ze heeft via mail, sms, telefoon, heel wat verhalen en vindt het daar helemaal super. Kortom die is ook een ervaring rijker als ze terug komt.
    Onze "reis" is zo'n beetje iedere dag van Heesch naar Oss (werken) en af en toe boodschappen doen, dus niks spectaculairs, ha,ha.
    Verder is het hier super mooi weer steeds, dus daar kunnen we van genieten.
    Ik wil jullie nog heel veel plezier wensen met alle activiteiten die jullie ondernemen.
    Vele groetjes van ons allemaal
    Jack, Karin
    Eddy, Kim
    Nicole vanuit Bosnie
    XXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen