dinsdag 15 mei 2012

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles

De reis is heel goed begonnen. We hebben eerst uitgeslapen tot half 9, en zijn toen op ons gemakkie naar Schiphol gegaan. De auto was snel geparkeerd op P3, de shuttle bus naar Schiphol zelf stond klaar en het inchecken ging best snel, ondanks dat het knetter druk was. Na een lekker broodje, vers geperste jus en een Cappucinootje hebben we nog een speciaal hoesje gekocht voor de nieuwe tablet pc. Hierna waren de € op en zat er niets anders op dan naar de USA te vertrekken om de zuurverdiende $ uit te gaan geven. De KLM vlucht was vol maar ging soepeltjes en goed op tijd. Op Londen Heatrow moesten we met een bus van de ene naar de andere terminal en nog naar de balie van Air NewZealand om in te checken. Ook hier zat weer alles mee en we zaten al snel te wachten met uitzicht op ons vliegtuig. De economy sky couch klasse biedt speciale voetsteunen en de mogelijkheid om alle soorten laptops, iPod, MP3 spelers etc op te laden. Heel handig, zeker als je er aan denkt om een juiste stekker verloop mee te nemen.... Gelukkig hadden ze een zeer uitgebreid entertainment systeem aan iedere stoel, dus hebben we ons op de 11 uur durende vlucht niet hoeven te vervelen. De service aan boord was erg goed en het eten ook, We landden keurig op tijd op LAX airport. Binnen een half uur zijn we door de homeland secrurity ondervraagd, door de douane gegaan, koffers van de band  gepakt en met de shuttle bus naar de Car rental gegaan. Het was naar ons gevoel half 5 s nachts en als twee veertigers voelden we dat aardig in de benen en de rest van het lijf. We moesten nog 35 minuten rijden naar het hotel maar we deden er 50 over, lees we reden fout en zaten gevangen in metropool Los Angeles waar een taxi chauffeur desgevraagd ons weer de goede kant op stuurde. Het hotel was daarna gelukkig snel gevonden. Disneyland had een speciaal vuurwerk voor ons afgestoken, toch leuk dat ze weten dat we komen en op nog geen 2 kilometer van het park afzitten. We hebben er maar kort na staan kijken en zijn ingecheckt. Na wat gerommeld te hebben op de kamer gingen we om 22.00 uur slapen, dat is dan 7uur s ochtends Nederlandse tijd. Na 6 uurtjes geslapen te hebben heb ik alvast deze tekst getypt in een word programma omdat niet weet waar het icoontje van de wifi internet zich bevindt op de nieuwe tablet :-). Hoef ik hem straks alleen maar in te plakken. Over twee gaan we opstaan om naar Universal Studio's te gaan. Tot later!