dinsdag 15 mei 2012

Dag 2 VIP tour Universal Studio's Hollywood

Om 7 uur ging de wekker, niet dat we hem nodig hadden hoor, want ik was al om 4 uur klaar wakker. Lang leven het tijdsverschil! Of was het toch van enthousiasme voor de dagen die komen gaan? Ik weet het niet maar kon in ieder geval wel lekker even de eerste tekst van de vakantie typen, niet in de blog zelf want Mike heeft me pas om 5 uur s ochtends uitgelegd hoe ik contact kan maken met internet. Toen hij dat had gedaan ben ik gaan sorteren wat er uit de koffers naar de auto kon en wat waar in blijft zitten voor de rest van de vakantie. Tijdens het douchen moest ik heen en weer rennen om nat te worden, niet omdat ik plotsklaps enorm slank ben en anders geen waterstraal op mijn lijf krijg maar omdat de waterdruk nihil is. Echt lekker douchen is er in dit hotel niet bij maar dat maakt niet uit. Nadat we wat chocomel met een mini muffin op hadden zijn we om 8 uur richting Universal gereden. We komen eerst dwars door het centrum van Los Angeles en herkennen de wegen van Hollywood waar we twee jaar geleden naar toe zijn geweest. Bij Universal Studio's mogen we gratis Valet parking doen. Je rijdt de auto dan ongeveer voor de ingang en een medewerker neemt de auto dan mee om hem te parkeren, later geef je hem het bonnetje en komt hij de auto weer naar je terug brengen. Voor het park mogen we over een rode loper de bordjes VIP guests volgen en worden we in een aparte ruimte door drie mensen ontvangen. We krijgen een kaartje om gehangen en mogen met de lift naar boven waar een dame een ontbijtbuffet verzorgt met allerlei broodjes, goede koffie voor Amerikaanse begrippen, jus d orange en wegwerp regenjassen. Later wordt duidelijk dat dat voor een van de attracties is waar we ingaan. Onze gids voor de dag is Chris. Hij brengt ons samen met nog 14 mensen naar een prive "debielen busje" waar Ken de chauffer al in zit. Universal studio's is een pretpark maar ook de grootste werkende studio van LA. Ze zijn 4 keer groter dan de studio die daarna komt. We beginnen met een tour door het studio gedeelte. Mike en ik zitten eerste rang op de achterbank waar we acheruit gekeken mooie foto's kunnen nemen omdat daar geen glas zit. We zien de hotsets =werkende sets van Parenthood en Desperate housewifes, we mogen er in rondlopen en er worden veel dingen uitgelegd ove films en tv series. Mike vind het meer dan geweldig en is zo blij als een kind met de snoeptrommel. Chris legt in het buiten gedeelte uit dat er in een bepaalde straat of straatbeeld diverse films zijn opgenomen op de tv schermpjes in het busje wordt dat telkens afgespeeld, wat alles nog eens veel interessanter maakt. We zien een overstroming, auto's die racen en in brand vliegen, King Kong springt op en over ons busje, we maken een aardbeving mee als we onder de grond zijn en mogen rondneuzen in een magazijn waar alle filmattributen liggen. Van bolletje garen tot Egyptische beelden, van ET tot de dinosaurussen uit Jurassic park, alles ligt er er kan gehuurd of gebruikt worden door de studio of door andere studio's die hier een ruimte huren. Dan gaan we voor de luxe lunch met vers bereidde vlees en vis gerechten nog eerst in de Simpson's attractie. Je zit met zijn achten in soort auto die voor een enorm scherm omhoog gaat. Alles wat er gebeurd in de film voel je dan als beweging, een achtbaan en een vrije val, snel staan en heen en weer geschud worden, leuk, leuk, leuk, leuk. Na de lunch, waarbij Mike en ik de gezonde dingen hebben gegeten, zijn we eerst door het house of horrors heen gelopen. Hier zijn allerlei sets uit horrorfilms neergezet waar de slechterikken uit de films je de stuipen op het lijf jagen. Het zijn soms poppen maar vaak ook echte mensen met enorm goede make up die plots voor je springen. Het leuke is dat de spelers die je gewoon ziet je toch ook nog aan het schrikken krijgen, het is lachen gieren brullen, ook omdat de twee Deense meisjes bij ons in de groep niet meer verder durven op een bepaald moment. Nadat iedereen levend buiten is gaan we naar een show waarin de film Waterworld wordt nagespeeld met veel stunts, vuur en natuurlijk water!  De preshow hier is ook heel erg grappig en lekker Amerikaans met een hoop gegil en....water. Dan gaan we te voet het hele park door en met enorme overdekte roltrappen langs de heuvel af naar het lagere gedeelte van het park, waar ook de studio's zijn. Hier gaat iedereen in een wildwaterbaan en een achtbaan in het donker, ik blijf heel verstandig bij de tas en de camera. Eind mei gaat er een nieuwe attractie open, Transformers, als VIP gasten mogen we er toch in, twee keer achter elkaar zelfs. Je zit in een karretje met 8 personen en dat rijdt, zweeft en draait. Voor je is een enorm scherm dat rondom een stad projecteert waarin de Transformers oorlog aan het voeren zijn, jij bent ook een van de spelers die vernietigd moet worden, dus voel je als er wat op je springt, of als je wordt weggegooid. Helemaal geweldig, voor mij een extra beweging omdat ik de stangen, waaraan iedereen zich vasthoudt tijdens de rit, niet kan vasthouden dus ik ga met mijne lijf los van de stoel van links naar rechts en van achteren naar voren. Dan is de tour afgelopen, het is 4 uur. Chris legt uit dat we met het pasje de rest van de dag met voorrang overal in mogen. We doen alleen Shrek 4D nog. Vier D is 3D met water, rook, geur en bewegings effecten om net te doen als jij ook in de film zit. Nadat we nog wat drankjes hebbeb gekocht zijn we terug naar het hotel gegaan. We zijn moe van het tijdsverschil, de dag zelf maar ook vanwege het WARME WEER! Jippie, lekker zonnetje, heerlijk briesje van de oceaan erbij en je hebt gelijk almeen ag die niet meer stuk kan. Op de kamer eet Mike een halve pizza en ik 8 kippevleugeltjes. We zijn zo moe dat we niet meer lusten en gaan om 8 uur slapen. Om half een ben ik wakker en bedenk me dat ik mooi de blog bij kan werken, ik weet nu hoe internet aan moet.... Helaas, helaas, die ene die we gisteren oppikte is blijkbaar weg, dus begin ik weer in word te typen. Mike is ook nog een kwartiertje wakker om half twee en ziet mij achter de tablet zitten. Hij denkt dat het 4 uur is, wat wel zou kunnen kloppen als we, net als thuis, om 11uur waren gaan slapen. Maar goed, de cola smaakt best lekker nu en de kamertemperatuur is ook weer wat gezakt, het verhaal van vandaag is klaar dus ik denk dat ik maar eens een bouquet boekje ga lezen, altijd spannend weer. Tot morgen bij vast weer een leuke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten