zaterdag 19 mei 2012

Dag 7 Mesquite - Kodakchrome State park

We hebben een rustig dagje voor de boeg omdat we gisteren hebben besloten om niet via de Cottonwood Canyon road naar Kodakchrome SP te rijden. Omdat de bedden lekker liggen, ook al is die van mij dan op de grond, blijven we tot half 9 liggen. We douchen en gaan lekker ontbijten beneden. Mike laat zich verleiden tot een Engels warm ontbijt en ik neem een boterham en melk en appelsap en thee. Als we buiten komen is het lang niet zo heet als gisteren en er staat een stevige wind. We gaan naar de buurtsuper, die is hier net zo groot als de gemiddelde Makro in Nederland, en kopen water en wat te snoepen onderweg. We kunnen het waterdichte Tupperware bakje zo mooi uittesten met die donuts en puddingbroodjes. Het kleine stukje Arizona waar we door heen rijden is direct een van de mooiste wegen die wij kennen. Je rijdt tussen roodgele bergen en wagens lijken wel op mieren zo groot zijn de bergen. Als we Utah in rijden verliezen we een uur, het is hier dus een uur later dan 1 kilometer terug. Bij Zion National Park komen we in een filetje terecht omdat er grote campers door een smalle tunnel moeten, het tegemoetkomende verkeer wordt dan stil gezet. Na een paar minuten mogen wij al rijden en stoppen net voorbij de tunnel om de Canyon Overlook trail te gaan lopen. Het is anderhalve kilometer lopen, heen en terug dus dat is goed te doen. Het is rond de 25 graden dus ook lekker en de wind waait goed door de cayon wat ook lekker afkoelt. We lopen via uitgehouwen trappen tegen de rots naar boven en komen na een kwartiertje een paar Amerikanen tegen die ons uit horen over van alles en nog wat over Nederland. Dan nog een paar minuten verder komen we bij een paar planken die over de afgrond langs de berg hangen met een paar ijzenen stangen eronder. Voor Mike gaat het pad verder maar ik ga voor geen goud over drie planken boven een afgrond lopen en ga op de railing zitten genieten van het mooie uitzicht. Mike komt wat later terug en laat de foto's zien en is er inderdaad erg mooi. We lopen terug naar de auto en tutteren maar weer eens een half litertje water naar binnen en eten een van de lekker koeken. De Tupperware is goedgekeurd, het is waterdicht. We rijden door naar Kanab waar daar zou een piepklein film museumpje zitten. We zijn via de enorme souvenier winkel de plaats op gelopen waar de filmsets zouden zijn opgebouwd, er stonden inderdaar vervallen houten hutjes met korte omschrijvingen maar verder was er niet veel. De winkeljuffrouw is erg vriendelijk en die zegt tegen ons dat we nog zeker 2,5 uur moeten rijden naar Kodachrome. We besluiten dan maar snel te gaan rijden om voor het donker binnen te zijn. De lucht in de verte is de hele dag al donker en bewolkt, wie zien dat het in de verte vet aan het regenen is. We rijden op een gegeven moment ook over nat wegdek maar zien zelf geen spatje regen. Twintig mijl voor we er zijn wil Mike achter het stuur uit en neem ik het over. In het dorp (Esch is er een wereldstad bij) voor de afslag naar het park is geen restaurantje te vinden. We komen om 10 voor 6 aan bij de huisjes en de eigenaar ervan legt ons nog netjes een en ander uit voor hij om 6 uur de deur dicht doet. Hier is ook geen eten te krijgen alleen in zijn winkeltje heeft hij een plastic verpakking met 8 worsten en een zak broodjes. Bij het huisje hebben we een gasbarbecue dus kunnen we toch wat eten. Mike kookt buiten op de Barbie (zo noemen ze de gril hier) en ik kiep onze was in het bad en laat het alvast wat weken. Na de overheerlijke broodjes doen we de was. We hangen hem buiten over de reling van de veranda en binnen over de stang van het douchegordijn. Hierna wassen we het Tupperware bakje en 1 bordje af en gaan we effe zitten. Intussen voelt Mike aan het bed en zegt dat het voelt alsof er een Tempur matras op ligt. Ik trek gelijk de heleboel open en er ligt inderdaad 5 cm koudschuim op een gewoon matras. Dit trekken we op de grond en hopla mijn bed is ook alweer klaar. Nu zitten we TV te kijken en typ ik snel even de blog om iedereen op de hoogte te houden. Nu de was binnen halen en even koffie drinken en slapen want morgen is het weer vroeg dag. Dag.